Donnerstag, 15. Januar 2015

Geschiedenis van Internet Marketing


Het marketingconcept is sinds de vroege jaren 1970 in de Nederlandse taal in gebruik, in de VS echter al ongeveer 50 jaar langer, Internet Marketing is in de meeste landen als begrip gelijktijdig bekend geworden. De Marketing kennis heeft verschillende oorsprongen, zoals in het meer psychologisch georiënteerde reclame theorie is de analyse van de goederen de leidraad van de primaire productie aan de consument (nu aangeduid als supply chain) of in de studie van de verschillende vormen van handel. In 1920 waren er in de Verenigde Staten een totaal van 24 monografieën over reclame de inhoud bestond voornamelijk op de bevindingen van de psychologie overgenomen (Bartels 1988). Het wordt gekenmerkt door een relatief vroege management oriëntatie in een tijd dat de Nederlandse bedrijfskunde meer theoretisch en abstract georiënteerd was.
Voor Nederland betekende het gebruik van de marketing concept in 1970 dat meer dan het vervangen van de toen gebruikelijke benaming “afkortingen wetenschap” door de Amerikaanse terminologie. Integendeel, de marketing concept omzet in vergelijking met het productiegebied vooruit mentaal. Terwijl de omzet van oudsher bij de productie stroomafwaarts geweest was, op de manier dat het alleen werd geproduceerd en vervolgens, indien nodig, door middel van agressieve marketing van de geproduceerde waren verkochte goederen, marketing begint nog voor de ontwikkeling van nieuwe aanbiedingen. Eisen van de klant die in marktonderzoek van toepassing zijn, vloeien in het ontwerp, de prijzen, etc. set klantgericht. Marketing wordt gekenmerkt voor het begeleiden van de functie, de andere functionele gebieden zoals onderzoek en ontwikkeling, productie en inkoop bepaalt hoe de waarde creatie proces is afgestemd op de doelgroep. Dit alles was nodig, het "Wirtschaftswunder" kwam er een einde als in de late jaren 1960 en de eerste serieuze economische problemen ontstonden.
Door de toenemende verzadiging van consumentenmarkten erkennen de marketing van de vraag naar groot tekort aan operationele waarde en daarmee de aanspraak op het leiderschap bij het management functies te rechtvaardigen. Marketing maatregelen zijn vooral eerst naar de markt en hier gericht op de distributie van consumptiegoederen. Later, kapitaalgoederen en service marketing werden toegevoegd. Vanwege het belang van marketing in het beheer theorie van de term wordt nu toegepast op andere functionele gebieden van het bedrijf. Dit resulteerde in ongeveer het personeel, financiën en inkoop marketing. Marketing is altijd noodzakelijk wanneer de aandacht van de markt partners en de beschikbaarheid van hun overweging als een schaars goed wordt beschouwd. In dit opzicht, bijvoorbeeld bepaalde professionals, grondstoffen of schaars voorlopers kunnen worden extreem hof als silicium voor de zonne-industrie. In marketing, wordt een poging gedaan om het gebrek aan deze middelen te pakken in een vroeg stadium door de systematische en strategische stimulansen voor de relevante markt partners te ontwikkelen - over in een aantrekkelijke werkomgeving of in de loop van de inkoop van grondstoffen HR marketing door het ontwerp veelzijdige functieprofielen door het aanbieden van lange termijn aankoopverplichtingen. Marketing is in dit opzicht een puur communicatieve oriëntatie geworden. Waarin het internet een centrale rol is gaan spelen middels Internet Marketing.

Voor meer informatie: http://www.zipzoo.nl/internet-marketing/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen